FAQ

Rammer

Hvad er rammernes størrelse?
Vi har rammer i størrelserne A3 (42 × 29,7 cm.), 40 × 50 cm. og 50 × 70 cm. Rammer til Instagram billeder måler i sin fulde størrelse 22×22 cm. Selve billedet måler 16×16 cm og passe partout (den hvide kant rundt om billedet) måler 2,5 cm.

Hvilket materiale er brugt til rammerne?
Rammerne er lavet af genbrugt træ, der skåner miljøet og samtidig er langtidsholdbare.

Er rammen udskiftelig?
Ja, vores rammer er skifterammer.

Tryk og indramning af Instagram billeder

Jeg har glemt mit password til Instagram, hvad gør jeg?
Du kan bede om et nyt password hos Instagram – klik her: glemt password

Jeg har en privat profil på Instagram. Kan jeg stadig bestille?
Ja, alle med en Instagram-profil kan bestille deres billeder. For at bestille, logger du ind med din egen profil og dermed har du også adgang til billederne i dit eget feed. Du giver kun Wallo adgang til at se dine billeder, sålænge du er logget ind på app.wallo.dk. Vi gemmer ikke nogen oplysninger, eller adgang til, din Instagram-konto.

Hvorfor kan jeg ikke se alle mine Instagram-billeder, når jeg vil bestille?
Instagram har for nylig opdateret deres tjeneste, så det nu er muligt at uploade billeder i andre formater end kvadratisk. Derfor sorterer vi dine billeder fra, hvis de ikke er kvadratiske, da de ellers ikke vil passe os i vores (kvadratiske) ramme. Vi arbejder på at understøtte alle formater i starten af 2016.

Gemmer I mine billeder?
Ja, vi gemmer de billeder fra Instagram du har bestilt, med henblik på at kunne printe dem og fuldføre din ordre. Herefter bliver billede-filerne slettet fra vores system, men vi gemmer stadig linket (URL) til de bestilte billeder. Vi har ikke adgang til nogen andre dele af din Instagram-profil og gemmer ikke nogen oplysninger om din Instagram-konto.

Kan jeg få printet billeder fra andre Instagram profiler?
Nej. Instagram-billeder falder under loven om ophavsret, hvorfor du skal have en skriftlig tilladelse, for at printe andres billeder. Du bruger din egen Instagram profil på app.wallo.dk i forbindelse med bestilling og har dermed kun adgang til dine egne billeder.

Betaling og forsendelse

Hvilke betalingskort kan jeg bruge?
Vi modtager Visa/Dankort (inkl. Visa Debit/Electron), MasterCard (inkl. Mastercard Maestro) og American Express. Alle betalinger håndteres gennem Stripe, en international betalings-gateway der bl.a. bruges af Pinterest, Twitter og Apple Pay.

Kan jeg fortryde mit køb?
En Wallo er en personlig genstand — det er dine minder, i glas og ramme. Det vil sige, at produktet laves på bestilling og derfor bortfalder din fortrydelsesret, jf. forbrugeraftalelovens § 18, jf. § 18, stk. 2, nr. 3. Se i øvrigt §11 i vores handelsbetingelser, om Fortrydelsesret. NB: Hvis der er fejl på din bestilling når den leveres, bærer Wallo selvfølgelig det fulde ansvar og erstatter din Wallo.

Sender i ude fra Danmark?
Vi sender pt. kun til Danmark, eksklusiv Grønland & Færøerne.

Hvordan håndterer I min forsendelse?
Vores samarbejdspartner står for at printe billedet og sætte det i ramme. Dine billeder bliver pakket i en særlig kasse, der yder maksimal beskyttelse mod skader. Selve forsendelsen håndteres af Post Danmark, der står for at fuldføre leveringen.

Hvor længe går der fra jeg har bestilt, til min Wallo er i postkassen?
På hverdage bliver alle bestillinger produceret og afsendt indenfor 48 timer efter din ordre er gennemført og betalt. Den endelige leveringstid er 3-5 hverdage.

Kan jeg ændre forsendelses adressen?
Dine ordrer behandles indenfor 48 timer på hverdage. Har du rettelser til din ordre, skal du derfor kontakte os hurtigst muligt på hej@wallo.dk efter din ordre er gennemført. Henvis til dit Ordre ID på 6 tegn, når du kontakter os.

Andre spørgsmål

Kan jeg købe et gavekort til Wallo?
Ja, du kan købe gavekort på et valgfrit beløb på wallo.dk/gavekort

Hvad koster en Wallo?
En Wallo koster fra 199 kr., inkl. moms, og opefter. Alle priser er angivet i Danske Kroner (DKK). Det samlede beløb du betaler, dækker produktion, moms, fragt og eventuelle kortgebyrer.

Jeg oplever fejl på min telefon/tablet/computer, når jeg vil bestille min Wallo?
Selvom vi dagligt tester platformen, hvorfra vi driver Wallo – i alle tilgængelige browsere — opfordrer vi dig til at bruge de mest “moderne” browsere fx. Chrome, Internet Explorer (version 9.0 og opefter), Safari eller Firefox. Bruger du Internet Explorer version 8.0 eller ældre, bør du opdatere til en nyere version, eller bruge en af førnævnte browsere, for at sikre en optimal købsoplevelse. Oplever du tekniske fejl, hører vi meget gerne fra dig på hej@wallo.dk

Jeg har et spørgsmål der ikke er besvaret her på siden?
Intet problem! Skriv til hej@wallo.dk – vi elsker at høre fra dig og vi svarer hurtigt.